måndag 27 september 2010

Min historia

Detta är min historia, detta är mitt liv. Jag berättar aldrig om mitt liv för andra människor. Rädsla och skam har följt mig i många år i flera olika skepnader. Jag har skyddat en stor hemlighet för omvärlden, rädd för konsekvenserna om hemligheten skulle komma fram. För några dagar sedan bestämde jag mig för att det inte finns någon anledning att hålla hemligheten gömd längre. Jag vågar dock fortfarande inte berätta om det, därför skriver jag.

En dag för flera år sedan skulle bli början på något som skulle förändrade vår familj. Jag och min syster som fortfarande var barn skulle få en uppväxt väldigt olik det som kallas normalt. Vi skulle drabbas av en psykisk misshandel under flera års tid, något som inte syns och därför inte finns. 


/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar